Kun brugerne vil Snapchat
Det kan godt være, at Snapchat bliver handlet som den eneste seriøse konkurrent til Facebook i den vestlige verden. I Kina har de deres egen Facebook variant.
Det ser da også ud til, at Snapchat har rimeligt godt fat i teenagerne. Ikke mindst i Danmark, hvor Snapchat er en klar nummer to i sociale medier med 23 pct. andel af brugerne. Facebook har 65 pct, Twitter 7 og Linkedin bare 4 pct.
Men rent kommercielt er der ikke mange, der tror på Snapchat som en attraktiv platform internationalt. Kun 8 pct. af de professionelle social media markedsførere arbejder med Snapchat.
Til sammenligning har 94 pct. Facebook på deres repertoire, 66 pct. Instagram og 56 pct. Linkedin. Det er en meget klar afvisning af Snapchat til reklamer, PR og promotion, må man sige. Tallene stammer fra Social Media Examiner og er indsamlet i første kvartal af 2018. De er altså helt aktuelle.
Hvad der er endnu værre set med Snapchats øjne er, at 72 pct. af marketingfolkene i analysen ikke har planer om at bruge Snapchat i de kommende 12 måneder. Med andre ord – Snapchat er ikke engang værd at prøve.
Snapchat har da heller ikke haft det nemt. Først kopierer konkurrenterne på livet løs snappens bedste features. Derefter svigter brugertal og omsætning i det første år, at Snap Inc har været noteret på børsen i New York. Og senest gik det helt galt med et nyt design, som flertallet af Snapchat brugere bare ikke kan lide….
Ingen kommentarer endnu