Vi møder nye på festival
Roskilde og andre festivaler i sommerperioden er ikke det rene musik, fester, masser af øl – og i Roskildes tilfælde landets største mudderpøl.
Der svirrer i høj grad amoriner i luften på festivalpladsen og i de omkring liggende camping områder. Med andre ord er Roskilde og co. de rene dating centraler.
En ny undersøgelse fra teleselskabet 3 viser således, at 43 pct. vil bruge dating apps meget mere på festivaller end i hverdagen.
56 pct. siger samtidig, at det er nemmere og mere uforpligtende at mødes med en date på en festival end derhjemme.
Tilsyneladende er det yt med den romantiske forestilling om, at man møder den eneste ene – eller i hvert fald den næste soulmate i køen foran et øltelt på festival eller på danse-gulvet foran scenen.
I dag sidder festival deltagerne med øjne og næse dybt nede i mobiltelefonens skærm, hvor de uploader masser af Roskilde billeder og videoer til Facebook, Snapchat og Instagram – eller tjekker mulige dates via internet.
Ifølge den nye rundspørge, som analyse bureauet Wilke har foretaget for 3, er Tinder den mest populære dating app for festival deltagerne. Mere udbredt end Happn eller klassikeren Dating.dk.
Den normale kræsenhed og det coole blik fra cafeen eller fra bardisken bliver åbenbart sat over styr, når der drejes op for musikken på Roskildes scener.
34 pct. indrømmer nemlig, at de vil være mindre kræsne med hensyn til dating partnere på festivaler, end de er i dagligdagen.
Hos 3 kan man tydeligt mærke den øgede aktivitet på mobiltelefoner under festivallen. Teleselskabet har opsat 14 master i Roskilde, så kapaciteten i det lokale 4G netværket er 3,5 gange højere end i 2016.
Wilkes undersøgelse bygger på interview med 500 danskere, der har været på festival i de seneste par år. 25 pct. af de adspurgte er singler, 40 pct. gift og 32 pct. i et forhold….
Ingen kommentarer endnu