Frihed og pris er vigtigst for tv-seerne
Pris og valgfrihed er det vigtigste, når danske tv-seere skal være tv-udbydere. I det hele taget er danskerne begyndt at stille krav. De accepterer ikke længere, at tv-udbyderne bestemmer, hvad de skal se.
Det er nogle af konklusionerne i en ny undersøgelse, som analysefirmaet YouGov har lavet for Telia.
77 pct. udpeger prisen som den vigtigste faktor, når de vælger tv-udbyder. For 47 pct. er det valgfrihed af kanaler og tv-pakker – og 47 pct. siger, at udbuddet af kanaler er afgørende.
Undersøgelsen afslører også, at 57 pct. af danskerne helst vil kunne købe tv-kanaler enkeltvis. 28 pct. ønsker et helt frit valg, mens 29 pct. foretrækker et miks af små tv-pakker og muligheden for at udvide med ekstra kanaler.
Men nok så interessant: Hver fjerde dansker (24 pct) er tilfreds med de store tv-pakker, de har i dag. De vil ikke sidde og vælge kanal for kanal og måske fortryde valget efterfølgende.
”Vi skal tage det seriøst, at danske tv-seere er begyndt at stille større krav. Det du’r ikke at vi som tv-udbyder bare presser et utal af kanaler ned i halsen på folk. Folk vil gerne have tv, men det skal være på seerens egne præmisser,” forklarer privatkunde direktør i Telia Christoph Nørgaard.
Telias og YouGovs analyse afslører også en helt tredje og vigtig ting:
Hver femte danske synes, at det er ”svært” eller ”meget svært” at skifte tv-udbyder i dag. Det er helt sikkert et punkt, hvor de nuværende udbydere burde enes om at forbedre….
Ingen kommentarer endnu