Dansk genbrug på Samsung mobiler

TAG Heuer bliver mere sporty

Da de første smartwatches kom, lignede de – ja, smartwatches. En mere moderne aflægger af de digitalure, der var så populære i 1980’erne. Ligesom at hoppe fra sort/hvid tv til farve.

I dag kan man få smartwatches, der stadig ser meget digitale ure – Apples ekstremt populære Watch for eksempel. Men man kan også sagtens finde smart-ure, der ser mere civiliserede ud. Tænkt f.eks. på ure som Samsungs, Fossils, Skagens eller Michael Kors’.

Den udvikling mod det klassisk analoge og mere distingverede design har nogle af de berømte urmærker fra Schweiz også været aktive i.

Med sin urklasse på 45 mm er Connected (2020) et stort og maskulint smartwatch. (Foto: TAG Heuer)

Da urmagerne i Alperne først fandt ud af, at smartwatches ikke bare var en modedille for mobiltelefon freaks, gik flere af dem på kompromis med deres principper og lancerede deres egne digitale varianter. Først og fremmest Breitling, TAG Heuer og Montblanc.

TAG Heuer er nu tilbage med en 2020 variant af sin Connected Smartwatch. Den ligner sig selv i det ydre med sin store urkasse på 45 mm i diameter. Nyhederne findes mest indendørs og i funktioner. Designet er som schweiziske sportsure flest. Maskulint, stiligt, lækkert og dyrt.

Og netop prisen er TAG Heuers største problem. For hvorfor skal man betale fire gange så meget for TAG Heuer Connected som for et Samsung, Huawei, Fossil eller et fjerde kineser-ur, der har samme elektronik og processor ombord?

Det nye TAG Heuer smartwatch har nu tre fysiske knapper, der gør det nemmere at styre de mange nye sports-relaterede funktioner. (Foto: TAG Heuer)

Selvfølgelig er materialerne hos TAG Heuer af en højere kvalitet. Man har et større udvalg i remme og udstyr. Måske er skærmen også en smule bedre og batteriet lidt større. Men hoved-årsagen er navnet.

Man betaler ekstra, fordi TAG Heuer logoet udstråler klasse. Heldigvis er der nogle mennesker, som er villige til at ofre. Hvis Apple Watch er dyrt – så er Connected meget dyrt.

Den vigtigste nyhed i tredje generation af Connected er, at TAG Heuer nu mere end tidligere satser på sporty kunder. Ikke kun golf, der kom ombord i en app i anden generation sidste år. Men mange flere sportsarter – fra fitness og jogging til svømning, cykling og bilrace.

For at gøre styringen af de mange nye funktioner mere overskuelig har TAG Heuer tilføjet to ekstra fysiske knapper, så der nu er tre. De er bedre at håndtere end at prikke på touch skærmen, der i øvrigt er på 1,39 tommer og kan vise grafik i 454 gange 454 punkter.

TAG Heuer kører med Googles Wear OS styresystem, så der er adgang til masser af apps og skærm designs. (Foto: TAG Heuer)

Det indbyggede batteri er øget til 454 mAh, så uret kan køre i op til 20 timer på en opladning. Kobler man over i ”Sport”, er det dog kun seks timer. For så er alle sensorer inklusive pulsmåler og GPS tændt. Med i de seks timer er også, at den streamede musik drøner i øretelefonerne. Præcist, som mange seriøse motionister gerne vil have det.

TAG Heuer Connected (2020) kører med Googles WearOS styresystem, der giver adgang til masser af apps og Google Assistant. Uret kører perfekt sammen med Android telefoner, men er også kompatibelt med iPhones. Services som f.eks. musik fungerer både online og offline med numrene liggende direkte på uret.

TAG Heuer nyheden er på markedet nu i enten rustfrit stål eller titanium og priser fra 1.800 til 2.350 US dollars. Det svarer til mellem ca. 12.400 og 16.000 kroner….

(Indledningsfoto til artiklen: TAG Heuer)

(Foto: TAG Heuer)

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Dansk genbrug på Samsung mobiler