Motorola vender tilbage til ure

Spotify går efter de mindste

Svenske Spotify er fortsat dygtig til at modstå truslerne fra Apple og Google, der også har travlt med at vinde de musikalske hjerter på smartphone og laptop brugere verden over.

Spotify vokser hurtigere end Apple Music, og Spotify har ramt helt rigtigt ved at supplere sin musik med masser af podcasts – personlige foredrag. Bl.a. er det lykkedes Spotify at få berømtheder som USA’s tidligere præsident-par Obama til at levere indhold.

Det næste udspil fra Spotify er musik til børn. Det er der i sig selv ikke noget nyt i, men ingen andre af de store streaming-tjeneste har udviklet en app specielt til de mindste.

Spotify viser fremgang over hele linien. (Infografik: Statista)

Det nye ”Spotify Kids” går efter børn fra tre år og opefter. Servicen er ikke gratis. Man skal have et Spotify Family abonnement for at få adgang.

Indholdet i ”Spotify Kids” er en blanding af musik, tale og underholdning, der kommer fra kendte mediehuse som Disney, Nickelodeon, Discovery Kids og Universal Pictures. Desuden leverer Sveriges Radio bidrag. Det samme gør BookBeat, der er en familie- og børne-orienteret streaming service.

”Kids” ser noget anderledes ud på skærmen end den normale Spotify app. Betjeningen er også gjort meget nemmere. Det hele er mere farverigt og legende end, når teenagere og voksne skal bruge Spotify.

Lige i øjeblikket kan Spotify Kids kun høres af børn i Irland. (Foto: Spotify)

Lige nu prøvekører Spotify sin nye børne-service op det irske marked. Bliver den en succes på den grønne ø, vil Spotify Kids uden tvivl blive rullet ud i resten af Europa og i Nordamerika. Til den tid skal app’en enten downloades fra Apples App Store eller Googles Play butik.

Spotify som helhed går forrygende godt. Da den svenske streaming-tjeneste offentliggjorde sine tal for årets tredje kvartal forleden dag, viste de en fremgang på 30 procent i antallet af aktive brugere. Endnu større vækst havde Spotify i betalende abonnenter – 31 procent.

Omsætningen sted med 28 procent i juli, august og september. Samtidig gik bundlinien op med 57 procent sammenlignet med samme periode for et år siden. Det har nok fået Spotify aktionærerne til at nynne en glad melodi….

www.spotify.dk

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Motorola vender tilbage til ure