Vi kan ikke undvære mobilen på sommerferie

Sommer-dille er nu lettere at få fat i

Da Snapchat for et år siden præsenterede de første solbriller, der var skræddersyet til sociale medier, fik Spectacles fortjent omtale overalt i verden.

Ideen med elegant integreret videokamera var jo både sjov og oplagt, når nu sociale medier som Snapchat, Instagram, Facebook og Twitter satsede så stærkt på levende billeder.

 

Problemet var blot, at Snap gjorde det meget besværligt at købe et eksemplar af Spectacles brillerne:

Måske i et misforstået anfald af at gøre brillerne eksklusive og ekstra efterspurgte sørgede Snap for, at man kun kunne få fat i dem ved at stille sig op i kø foran specielle automater. Og dem placerede Snap kun på få udvalgte strande i Californien.

I år forsøger Snap at råde bod på sin bommert ved sende automater på turné til en række europæiske storbyer, ligesom man har åbnet for et begrænset salg via Snapchats hjemmeside.

Ikke underligt, at Snap kun har solgt 60.000 eksemplarer af video-brillerne. Alt for lidt i forhold til, hvor mange unge der elsker at sende fotos og videoer til deres venner og følgere på Snapchat.

Fra i går har man så kunnet købe Snapchat Spectacles via Amazon, der er verdens største online butik. Ligesom i automaterne er prisen 130 USD eller ca. 850 kroner. Og man kan vælge mellem briller i kulørerne sort, koral og turkis.

Amazon er i stand til at flytte enorme mængder varer over hele verden, men spørgsmålet svirrer altså også lidt i luften – er det for sent, og Snap brillerne allerede yt hos publikum? Vi får se.

Snapchat hr i øjeblikket sine brille automater på Europa turne. Her står en af dem i London.

Indtil da kan jeg fortælle, at Spectacles har et videokamera og en flash indbygget i brille stellet. De kan optage små videoer og sende dem trådløst til en smartphone og herfra videre til Snapchat på internet. Det indbyggede batteri i brillerne giver op til 100 optagelser på en opladning.

Brillerne viser, hvad bæreren ser, og man behøver ikke at have mobilen fremme for at optage. Dertil kommer jo, at Snapchat Spectacles ser lidt smarte ud.

Måske brillerne ligefrem når at blive et udbredt syn på danske strande, festivaler, cafeer og barer i denne sommer….

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vi kan ikke undvære mobilen på sommerferie