Samsung giver bedre lyd til tv

Sociale medier flytter ikke så mange meninger

Med alle de indlæg om politiske og sociale forhold, som bliver postet dag efter dag i de sociale medier, skulle man tro, at de var oplagte værktøjer til at forme læsernes mening.

Helt så stærkt et våben er sociale medier alligevel ikke. I hvert fald ikke, hvis man kan stole på de tal, som analyse-firmaet Pew Research har foretaget blandt knap 4.600 amerikanere i alderen 18 til 75 år.

Ifølge undersøgelsen indrømmer kun 14 pct. af de voksne amerikanere, at de har ændret opfattelse af sager med politisk eller socialt indhold efter at have fulgt diskussioner om dem i sociale medier.

Næppe overraskende er unge social media brugere de lettest påvirkelige. 23 pct. af de 18- til 29-årige siger, at de har skiftet mening ved at læse og følge, hvad andre har at sige om sagerne.

Pew Research iler med at fortælle, at sociale medier som Facebook eller Twitter skam har stor indflydelse på brugernes menings-dannelse. Mange er bare ikke selv klar over det, fordi det som regel sker over en periode.

Kun sjældent skifter bare ikke opfattelse fra ét øjeblik til det andet eller i løbet af en dag eller to. Desuden vil der være mange mennesker, som ikke vil indrømme, at de har skiftet parti eller mening på grund af ting, de har set i de sociale medier….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Samsung giver bedre lyd til tv