Er elpæren snart forældet?

Så mange timer besøger I sociale medier

De fleste mennesker besøger sociale medier hver dag – ofte mange gange i løbet af dagen. Mange holder sågar styr på flere sociale medier, som de er medlem af.

Normalt siger man, at teenagere og folk i tyverne er dem, der bruger sociale medier mest. Det er den generation af mennesker, der er vokset op med internet og smartphones – og derfor ser sociale medier som en naturlig del af deres hverdag. Ikke som noget nyt og anderledes, som mange ældre føler.

Nu viser en ny amerikansk undersøgelse, at det åbenbart er en anden del af befolkningen, der bruger mest tid i sociale medier. Det er homo- og biseksuelle.

Ifølge Verto Analytics er Grindr det sociale medie, som brugere opholder sig mest i. 1.040 minutter eller over 17 timer tilbringer et Grindr medlem sig i gennemsnit om måneden i det sociale medie, der henvender sig til bøsser, bi og seksuelt nysgerrige mænd.

Hvor Grindr tilsyneladende er nummer ét i intensitet, er det niche-prægede sociale medie ikke imponerende i størrelse. Grindr har omkring 2,4 millioner brugere om dagen og seks millioner om måneden. Til sammenligning har Facebook 2,7 milliarder månedlige brugere og Twitter 328 millioner.

Homo- og bi-seksuelle bruger flest timer i deres sociale medier.

 

Også det tredjemest anvendte sociale medie henvender sig til homo-seksuelle mænd. Det er Growlr, der er en app til dating og networking for bøsser. Den er den gennemsnitlige bruger optaget af i 11 timer om måneden.

Det eneste ”mainstream” sociale medie, der kan blande sig i toppen, er Facebook. Verdens største sociale medie besøges i gennemsnit i 899 minutter eller 15 timer om måneden – af amerikanere vel at mærke.

Verto Analytic’s rapport viser også, at folk bruger langt mindre tid på Instagram og Snapchat. Måske det skyldes, at brugerne ikke er inde i de to billed-orienterede medier i så lang tid ad gangen. De hopper i stedet kort ind og ud flere gange om dagen.

Interessant er det at se Twitters dårlige præstationer i analysen. Den gennemsnitlige bruger tilbringer kun knap tre timer om måneden på Twitter.

Disse tal kender Twitters ledelse naturligvis også. Måske de har været medvirkende til beslutningen om, at Twitter nu vil åbne for dobbelt så lange tweet-meddelelser som før. Dog i første omgang kun til et fåtal af sine brugere.

Twitter har slet ikke forbedret sit produkt i samme grad som sine konkurrenter. Man har fastholdt sine SMS lignende begrænsninger, og ekstra tiltag som video og tv har ikke haft den store positive effekt på brugertallet. Nu kommer så oveni, at de millioner af brugere, som Twitter har, kun afser meget begrænset tid inde i det sociale medie.

Vertos nye analyse bygger på tal indsamlet i USA i tredje kvartal af 2017. Både brugere fra smartphones, tablets og pc’er er med undersøgelsen….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Er elpæren snart forældet?