Huawei igen nummer ét i foto

Populært motions-ur bliver voksent

Selvom flere og flere bruger deres smartwatch til at måle deres kondi og sportslige præstationer, er der stadig et kæmpe-marked for digitale motions-ure – fitness trackers på amerikansk.

På verdensplan er kinesiske Xiaomi den største fabrikant af fitness-ure – især i den billige ende. Det mest kendte brand i denne sektor er dog fortsat amerikanske Fitbit, der siden november har været en del af Google.

Det kan man dog hverken se eller mærke på Fitbits nye Charge 4 gadget, der er firmaets første seriøse nyhed i over et halvt år. Charge 4 er primært en forbedring af det succesrige Charge 3 armbånd.

Fitbits nye Charge 4 motions-ur har bl.a. fået integreret GPS og Spotify. (Foto: Fitbit)

Mærkelig nok har Charge 4 ikke fået en tættere integration med f.eks. Google Fit  eller Wear OS styresystemet til smartwatches. Det ville da ellers være oplagt, når Google bruger over 13 milliarder kroner på at overtage Fitbit.

Anyway – Fitbit nyheden ligner en hybrid af en smartwatch og en fitness tracker. Den er ingen af delene 100 procent. Charge 4 har dog fået vigtige nyheder som integreret GPS. Godt for dem, der løber eller cykler mange kilometer.

Nyt er også, at Fitbits motions-ur nu kan bruge musik fra Spotify direkte. I praksis kan man nu bruge både GPS og Spotify uden at have en smartphone app frem.

Fitbit har forbedret sin motions-app betydeligt. (Foto: Fitbit)

Man kan stadig få vist klokken både digitalt og analogt på den sort/hvide skærm – en gimmick. Man kan også måle aktivitet, skridt-antal, puls, hjerterytme eller bruge Fitbit Pay. Det er der nok ikke mange danske butikker, som kan arbejde med.

Godt for kondi-entusiaster er, at Fitbit med Charge 4 introducerer en ny og mere intelligent app til måling af fysiske præstationer. Active Zone Minutes app’en vil dukke op i andre Fitbit gadges i de kommende måneder.

Fitbit hævder, at Charge 4 er vandtæt nok til svømning og kan overleve syv dage mellem batteri opladninger. Motions-uret fås i sort, blå eller palisander farve.  Nyheden kommer i amerikanske butikker fra den 15. april til priser fra 150 euro eller ca. 1.100 kroner….

(Indledningsfoto til artiklen: Fitbit)

(Foto: Fitbit)

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Huawei igen nummer ét i foto