En ny iPad Air og iPad mini

Plantronics hedder nu Poly

Hvis du arbejder med telefon headsæt på arbejde – eller har købt sporty hovedtelefoner de sidste par år – er der gode chancer for, at du kender navnet Plantronics.

Det amerikanske firma er værste konkurrent til danske GN, når det gælder headset, som man ofte ser på hovedet af meget telefon-talende folk som f.eks. sælgere.

Sidste år var Plantronics ved at blive solgt til pc-tilbehørs-giganten Logitech, men handelen sprang i sidste øjeblik. Nu vil Plantronics så forsøge at køre videre på egen hånd – og dét skal sker med manér.

Poly fremstiller også lette øretelefoner til sportsfolk som disse BackBeat FIT Black Core Hero.

Plantronics skifter navn til Poly. Det betyder ”mange” på græsk og skal markere, at firmaet kan meget mere end producere Bluetooth headset og solide hovedtelefoner, der er billigere end konkurrenternes.

Poly navnet har Plantronics hentet fra telekonference firmaet Polycom, som Plantronics købte for et år siden. Poly lyder mere ”punchy” og letgenkendelig end Plantronics, der ikke siger så meget. Måske blot noget med elektronik og ingeniører bag.

Plantronics har aldrig opnået samme trendy succes som f.eks. danske Jabra eller Beats fra Apple. Heller ikke, selvom Plantronics får det til at ringe lidt musikalsk med hovedtelefon navne som BackBeat Pro 2.

Plantronics – nu Poly – servicerer også det stærkt voksende e-sport publikum med disse GameCom Commander hovedtelefoner.

Plantronics mangler ellers ikke noget i teknologi. Firmaet har f.eks. Jaap Haartsen ansat. Han er manden, der i sin tid definerede specifikationerne fra trådløs Bluetooth kommunikation.

Plantronics har mere end en håndfuld nye produkter på vej under det nye Poly navn. Det er f.eks. trådløse Voyager øretelefoner med Alexa stemme-styring, et sæt Voice over IP hovedtelefoner til Microsoft Teams og en anden hovedtelefon, der kan bruge Google Voice numbers.

Desuden vil Poly satse stærkere på software til virksomheder med mange telesælgere. Den nye software skal tilbyde flere analyse-muligheder, så et call center kan få et mere præcist indtryk af, hvordan dets ansatte med headsæt klarer sig.

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

En ny iPad Air og iPad mini