Trolden rokker baby vuggen

Online butik solgte for 67 mia på 85 sek

Black Friday. Cyber Monday. Open by Night. Udsalg. Udsalg. Danskerne har masser af muligheder for at kigge efter særtilbud, som butikkerne forsøger at lokke publikum med.

I går kom nok en, som adskillige danske butikker hoppede med på. Det var den såkaldte ”Singles Day”, der er et kæmpehit ude i Asien. Den holdes altid den 11/11 for at markere, at den er skabt for lutter én-somme mennesker.

Sådan er det ikke længere. Singles Day er for alle, og det tager især kineserne seriøst. De shoppede så meget online i går, at alle tidligere rekorder for internetkøb på en enkelt dag blev slået med flere længder.

Kinas svar på Amazon – Alibaba – omsatte således for 208 milliarder kroner (30,8 mio. USD) på 24 timer. Det er 27 pct mere end på Singles Day sidste.

Endnu mere imponerende er dagens begyndelse. Det tog således kun 85 sekunder efter midnat natten mellem lørdag og søndag, før Alibaba havde den første milliard USD i hus – og en time for at nå 10 milliarder dollars.

Hvor stor Singles Day er blevet, understreges af, at amerikanernes Black Friday ”kun” genererede 5 milliarder USD i online salg i 2017.

Dagen derpå har Alibaba travlt med at fortælle, at Singles Day slet ikke længere er et rent kinesisk fænomen. De mennesker, der besøgte online varehuset i går, kom fra 230 lande. Deriblandt også mange fra Danmark.

De mest efterspurgte mærker på Alibabas Singles Day i går var sjovt nok ikke kinesiske. Det var amerikanske og engelske brands som Apple, Gap, Nike og Dyson….

(Infografik: Statista.com)

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Trolden rokker baby vuggen