Samsung vil udvide sin dyre Note familie

Netflix er de unges nummer ét

Hvad der er vigtigt for unge danskere? Internet, mobiler, sociale medier og streaming. Det vidste vi jo nok i forvejen, men formodningen bliver bekræftet i en ny analyse.

Den er foretaget af YouGov, som løbende måler på, hvad 18- til 34-årige danskere mener, elsker og hader.

I den nyeste udgave af YouGovs’ NextGen ranking ligger Netflix igen i top. Det gjorde den populære video streaming tjeneste også sidste år, og Netflix er såmænd også nummer ét i USA, Storbritannien og i vores nordiske nabolande.

På grund af sine mange spændende tv-serier, film og dokumentarer leverer Netflix masser af stof at tale om hos den unge generation. Det er netop, hvad  YouGov måler på. Nemlig ”Word Of Mouth” (WOM) – de ting, folk snakker om.

De unges penge lander lige så sikkert på en dansk andenplads. Eller rettere den måde, som moderne mennesker betaler i dag. Med MobilePlay på telefonen.

På YouGovøs nye Top-10 finder vi (selvfølgelig) også Facebook, Spotify, HBO Nordic og Viaplay. Alle mærkevarer, som har med internet og streaming at gøre.

Måske lidt mere overraskende er, at REMA 1000 placerer sig så flot i Top-10. REMA er den eneste supermarkeds-kæde, som har en rigtig positiv ”WOM”. Langt bedre end super-brands fra detail-handelen som Pepsi eller Coca-Cola.

OK – REMA 1000 har et godt ry hos de fleste danskere – uanset alder. I dag er den norsk–ejede kæde også blevet kåret som Danmarks bedste supermarked.

Årets højdespringere hos unge danskere er Danske Spil og Matas. Begge virksomheder satser stærkt digitalt og i sociale medier. Dét er en strategi, som virker hos de 18- til 34-årige, der er vokset op med mobiltelefoner og net-adgang døgnet rundt.

www.yougov.dk  har Danske Spil forbedret sin WOM-score med 8,7 points – Matas med 8,0. Det giver ikke en plads i Top-10 endnu, men begge ligger tæt på. Andre varemærker med stor fremgang hos danske unge er REMA 1000, Carlsberg og TV2 play.

I Danmark sammenligner YouGovs BrandIndex mere end 400 varemærker. Hver dag interviewes 200 personer om deres holdninger til forskellige varemærker.

WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de seneste to uger. Data til den omtalte analyse er indsamlet fra den 1. september 2018 til den 31. august 2019….

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Samsung vil udvide sin dyre Note familie