I Mexico er de altid på job

Luksus på ørerne fra B&O

Bang & Olufsen fortsætter med at sælge audio til luksusdyr, men den store fremgang ligger i de lidt mindre kostbare varer i B&O Play familien.

Her finder vi også B&O’s helt nye Beoplay H8i og H9i hovedtelefoner, der begge fremtræder i en klassisk udformning over øret. Designet er til gengæld umiskendeligt dansk med lette og lys farver.

Beoplay H9i er således fremstillet i aluminium med overtræk af ægte læder fra en ko, lammeskind på og memory foam i de bløde ørepuder.

B&O fortæller, at musik-gengivelsen er blevet forbedret hørbart med et mere balanceret lydbillede og en renere bas. Desuden rummer H9i en ny hybrid form for aktiv støjreduktion, der skal være ekstra effektiv i det meget brugte frekvens området mellem 300 og 800 Hz.

De nye hovedtelefoner indeholder også en sensor, der sætter musikken automatisk på pause, når man tager hørebøfferne af – og fortsætter, hvor man slap, når de tages på igen.

Desuden har B&O nyheden en særlig ”transparency” funktion, der gør det muligt at koble al musik og støjreduktion fra, så man kan høre lige præcist, hvad der sker omkring en uden at tage hovedtelefonerne af.

Beoplay H9i kan køre i op til 18 timer på en batteri opladning. Det er fire timer mere end den hidtidige H9 model. Nyheden kan købes i farverne Natural og Black fra den 25. januar. Prisen er 3.799 kroner.

Lillebror Beoplay H8i er faktisk storebror, når det gælder spilletid. De danske hovedtelefoner skal således kunne køre 30 timer på en opladning, selvom den sædvanligvis ret strøm-krævende støjreduktion er tændt.

Ligesom med den dyrere nier kan man med Beoplay H8i koble to hovedtelefoner sammen. Desuden er designet og især gengivelsen ved taleopkald blevet forbedret i forhold til forgængeren H8.

B&O’s nye hovedtelefoner er som altid lækkert designede.

Beoplay H8i har desuden fysiske kontrolknapper på begge ørekopper. Det vil tiltale dem, der ikke synes, at touch kontrol som på Beoplay H9i er præcist nok. H8i fås i samme farver som storebror, men koster lidt mindre – 2.999 kroner – fra den 25. januar.

Hvad der strategisk set er endnu vigtigere er, at B&O vil lægge Googles stemmestyrede Assistant teknologi i sine trådløse højttalere og formentlig senere også i sine tv. I praksis betyder det, at mange B&O produkter fremover kan styres på samme måde som Googles Home med kunstig intelligens. Desuden lægger B&O Apple AirPlay 2 i mange af sine produkter.

Lanceringen af de nye produkter kommer flot timet med, at Bang & Olufsen kunne fremvise et overskud på 53 millioner i andet kvartal af sit regnskabsår.

Overskud er ikke ligefrem, man har været forvænt med fra den berømte danske virksomhed i Struer – og det lover godt for et helt år med sorte tal på bundlinien. De 53 mio. er nemlig 34 mio. bedre end samme periode for et år siden….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

I Mexico er de altid på job