L’Oreal vil bruge AR til at gøre jer smukkere
I modsætning til Virtual Reality (VR) er Augmented Reality (AR) stedet for, hvor den virkelige verden bliver blandet med den virtuelle. Derfor ser det ud, som AR er det mest praktiske medie for bl.a. detailhandel med møbler, tøj, frisører og kosmetik.
Via AR kan brugeren nemlig få en god fornemmelse af, hvordan f.eks. et sæt nye briller, et par nye jeans eller forskellige hårdesigns vil se ud på deres egen krop
Netop derfor satser den franske kosmetik gigant L’Oreal stort på Augmented Reality, som nu skal afprøves i stor stil på Facebook. Fremover vil man kunne få en spændende high-tech makeup oplevelse i verdens største sociale medie.
L’Oreal bruger allerede AR i en del af sine butikker. Her har man installeret det digitale ModiFace spejl, hvor brugerne kan simulere forskellige former for makeup på en virtuel udgave af deres eget ansigt. ModiFace bliver nu integreret med Facebook app’en.
Ud over ”modermærket” L’Oreal selv ejer den franske koncern også kendte skønheds-brand som Maybelline, Giorgi Armani, Lancome, NYX Professional Makeup, Yves Saint Laurent, Urban Decay og Shu Uemera.
Alle – eller i hvert fald de fleste af disse brands – vil blive en af det nye Facebook makeup eksperiment. Det eneste, man blot ikke kan få med, er duftene. Kun det visuelle.
Ifølge L’Oreal prøver langt de fleste mennesker stadig makeup i de fysiske butikker – eller de låner kosmetikken af en ven. Via Augmented Reality kan man prøve mange flere slags makeup, uden at den først skal lægges på og så fjernes igen manuelt.
Hvis I kigger på demo-videoen, ser L’Oreals AR-app ud til at fungere rigtigt godt….
Ingen kommentarer endnu