Sennheiser bliver sporty

Kloner større end originalen

Krisestemningen er tydelig i hovedsædet hos Snapchat, der ellers skulle være det frække unge sociale medie, som især teenagere skulle flygte til fra Facebook i millionvis.

I onsdags faldt aktierne i Snapchats moderselskab Snap Inc ned til det laveste niveau siden børsnoteringen i marts 2017. Samtidig meddelte Facebook, at en af de mange funktioner, som man havde kopieret fra Snapchat, nu havde 150 millioner daglige brugere – hos Facebook.

Ikke underligt, at der var travlhed ved håndvasken hos Snap. Med gensidige beskyldninger blandt topledelsen om, hvem og hvad der var årsag til miseren. Bl.a. skal Snapchats administrerende direkte have gennemtvunget det nye layout af det sociale medie på trods af designernes advarsel mod at gøre det. De havde nemlig en fornemmelse af, hvad der ville ske – nemlig at Snap brugerne ville være meget imod ændringerne.

Det må da også være irriterende for Snap at se, at hver gang man har fundet på en ny smart funktion, som brugerne elsker – ja så kopierer Facebook den til sig selv eller sine datterselskaber Instagram og WhatsApp.

Det mest åbenlyse tyveri er Snapchat Stories, som Facebook plankede direkte til alle sine platforme. Instagram Stories og WhatsApp Status har for længst passeret Snapchats original i antal brugere – og med 150 millioner bliver Facebook Stories snart den næste….

Instagrams og WhatsApps kopier er langt større end Snapchats originale Stories. Med DAU menes daglige aktive brugere: (Infografik: www.statista.com)

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Sennheiser bliver sporty