Spotify bliver lettere at bruge

God hjælp til tech-novicer

Halvdelen af danskerne har elektroniske produkter, som de ikke ved, hvordan man bruger optimalt. En tredjedel døjer med at følge med i den teknologiske udvikling.

Det er en kendsgerning, som den store butikskæde Elgiganten nu reagerer på. Fra på mandag og i hele uge 10 og 11 kan folk med ondt i elektronikken møde op i et af varehusene og få gratis hjælp til betjening og teknisk support. Vel at mærke også på apparater, der ikke er købt hos Elgiganten. Alle er velkomne, siger den populære butikskæde.

”Det går lynhurtigt i teknologiens verden. Det skal vi gerne indrømme. Produkterne bliver mere og mere avancerede. Derfor kan det være svært at følge med og få gavn af alle de muligheder, som nye og moderne apparater,” siger Elgigantens adm. direktør Peder Stedal.

Han henviser til den nye rundspørge, som hans firma har fået analyse-firmaet YouGov til at foretage.

Den viser bl.a, at hver tiende danske ansatte ikke mener at have it-færdigheder nok til at kunne løse de arbejds-opgaver, de får stillet. Tilsvarende siger 67 procent, at det er blevet sværere at følge med i den teknologiske udvikling end for fem år siden.

Folk er velkomne til at tage alle de apparater med til Elgiganten, som de ikke kan få til at makke ret. Også, selvom de er købt andre steder. (Foto: Elgiganten)

Nok så interessant: Hver femte danske føler, at han eller hun går glip af ting, fordi de ikke ved nok om teknologi eller kan betjene de apparater ordentligt, som de har købt. 40 procent indrømmer gerne, at deres mobiltelefoner, tv, computere eller hvidevarer har funktioner, som ikke ved, hvordan man bruger.

Med andre ord er der stort brug for, at forbrugerne kan få et lille lynkursus. Det kan være lige fra at få den nyeste software opdatering installeret til decideret teknisk support. Det kan jo være, at det er produktet, der er noget i vejen med – ikke brugeren.

I uge 10 og 11 holder Elgiganten ”Tech Trouble Weeks” i sine 38 varehuse landet over. Alle er velkomne til at tage de apparater med, som de har udfordringer med. Hos Elgiganten får de tilbudt 30 minutters gratis hjælp. Kan problemerne ikke løses på den tid, giver butikken et overslag over, hvad det vil koste.

(Indledningsfoto til artiklen: Robin Higgins / Pixabay)

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Spotify bliver lettere at bruge