Ergonomi bliver til for meget lysshow

Fra god handel til bedste i WiFi

TDC’s datterselskabwww.fullrate.dk skal satse mindre på lave priser og ”en god handel”, som det har heddet i selskabets reklamer. I stedet skal Fullrate generobre sin position som den danske telebranches tech-begejstrede WiFi eksperter.

Derfor vil Fullrate i løbet af efteråret lancere en række nye produkter, som nok især vil begejstre brugere med lidt mere teknisk interesse end dem, der bare vil have et trådløst netværk og en internet forbindelse. Fullrate ændrer samtidig logo farve fra discount gul til turkis. Fremover skal Fullrate være ”the good guy of WiFi.”

Da Fullrate blev stiftet i 2005 af fem tidligere medarbejdere hos Klaus Riskærs Cybercity, var målgruppen helt klart brugere, der ikke behøvede hjælp til f.eks. at sætte deres router op. Da selskabet fire år senere blev købt af TDC, ændrede det fokus til lave priser i et hårdt konkurrence-præget.

Fullrates adm. direktør Lars Asger Petersen foran en væg med den nye turkis farve, der skal kendetegne teleselskabet. Væk er det discount gule. Nu skal Fullrate være de mere tech-inreresserede brugeres bedste ven.

I begyndelsen leverede Fullrate kun ADSL internet-linier. Siden lagde TDC Fullrate sammen med teleselskabet M1, ligesom Telmores bredbånds kunder blev lagt ind under Fullrate. I dag kan Fullrate levere både mobiltelefoni, bredbånd og tv.

Det kunne nu se ud, som om telegiganten TDC vil positionere sine efterhånden mange opkøbte selskaber lidt stærkere end før. Fullrate skal være de tech-interessereds yndling, mens Plenti, som TDC købte i sidste uge, skal være det meget prisfokuserede.

Ifølge Fullrates adm. direktør Lars Asger Petersen er det ikke længere nok at være billig udbyder af bredbånd, tv og mobiltelefoni:

”Vi er i et marked, som buldrer derudad med nye gadges, teknologier og muligheder. Vi vil hellere hjælpe vores kunder med at bruge og selv blive bedre til at udnytte de nye muligheder end bare at tale tilbud og priser hele tiden.”

I Fullrates nye strategi er det ikke længere nok at levere én type router til alle. Kundernes internet forbindelser skal kunne tilpasses til ønsker og behov.

Fullrate siger, at det ikke kun er det rene reklamegas, når man nu sætter fokus på WiFi-oplevelsen. Både tal fra teleselskabets support linje og interview med kunder har vist, at rigtig mange har problemer med at få deres WiFi til at fungere optimalt.

”Omkring en tredjedel af vores kunders henvendelser drejer sig om udfordringer med WiFi. Vores nye koncept tager udgangspunkt i den oplevelse, vores kunder har,” forklarer Lars Asger Petersen.

I de kommende måder vil Fullrate lancere en WiFi patrulje, nyt WiFi udstyr og et helt nyt indholds univers på www.fullrate.dk. Desuden kommer nye produkter, der kan tilpasse løsningerne individuelt for hver kunde. Én router type til alle dur ikke.

Fullrates medarbejdere i teknisk support har i gennemsnit været ansat i tre år. Deres erfaring og begejstring for ny teknologi vil spille en væsentlig rolle i teleselskabets nye positionering….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ergonomi bliver til for meget lysshow