Kan du erstattes af en robot?

Facebook og Instagram skal arbejde tættere sammen

Da Instagram lancerede sin Stories feature, kaldte mange den en direkte kopi af Snapchat. Korrekt eller ej – funktionen er blevet en kæmpe succes og en af de mest populære i instagram. Så folk tænker nok ikke længere over, hvor den måtte stamme fra.

Siden har Facebook, der jo ejer Instagram, forsøgt at kopiere Stories til WhatsApp og til Facebook selv. Dog med langt mindre succes.

Facebook opgiver dog ikke sådan. Derfor kommer verdens største sociale medie nu med en funktion, hvor man poste sine Stories på Instagram og Facebook samtidig. Tidligere har man skullet gøre det i to omgange.

Instagram Stories kan nu læses og ses på alle platforme – inklusive laptops og pc’er via webben.

Hvis man har venner eller følgere på Facebook, der ikke er på Instagram, kan de nu se med – med det samme. Samtidig sikrer man sig, at så mange som muligt kan se ens billeder, video og historie som overhovedet muligt.

Facebook kørte den nye funktion som test hos et begrænset publikum for en måned siden. Nu bliver den så rullet ud til alle.

Én skavank har nyheden dog: Den virker kun fra Instagram til Facebook og ikke den modsatte vej. Men well – Stories brugerne flokkes jo også på Instagram – ikke på ”fjæset”.

Hver dag har Instagram 250 millioner Stories brugere på verdensplan. De kan blive mange flere, efter at Instagram Stories nu kan vises på laptops og pc’er via webben – ikke kun i en app på smartphone og tablet.

Man kan nu udsende sine Stories på Instagram og Facebook samtidig.

Instagram Stories i pc-versionen vises i toppen af skærmen. Man kan f.eks. på sin laptop klikke ind på en Story for at se dem og derefter bevæge sig frem og tilbage ved hjælp af små pile. Muligheden for at poste en Story fra pc’en kommer først sidst på året.

Udvidelsen af Stories publikummet vil ikke kun være en fordel for almindelige ”story-tellers”. Instagrams voksende antal annoncører og kommercielle brugere vil også modtage den med åbne arme.

Målinger viser således, at hver femte Instagram bruger, der modtager en Story fra en virksomhed eller et bureau, får et direkte svar retur. Det giver en interessant mulighed for annoncører til at sætte en privat dialog i gang med den pågældende bruger – og mulige nye kunde….

Instagram har fået en skæg “voting” funktion. Man kan f.eks. som på billedet spørge, hvilken is skal jeg vælge – og et par øjeblikke kan alle vennerne stemme om, hvad man skal gøre eller tage.

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kan du erstattes af en robot?