ZTE afslører fremtidens mobil

Facebook går Linkedin i bedene

Normalt bruger virksomheder Facebook til at reklamere for produkter – og engang imellem ser man også updates, hvor firmaer søger nye medarbejdere.

Hidtil har Facebook platformen dog ikke været særlig velegnet til professionel job-annoncering. Opslagene risikerer at drukne i den bølge af updates, der flyder via brugernes nyhedsstrøm døgnet rundt. Og især, hvis man har glemt at markere og ”pinne” sit opslag til at stå øverst på siden.

Nu ser det imidlertid ud til, at Facebook for alvor vil gå Linkedin i bedene. Målet er at blive den førende sociale platform til at finde nye jobs og nye ansatte.

I går åbnede Facebook således for, at arbejdsgivere i USA og Canada kan sætte stillings-annoncer i verdens største sociale medie.

 

Annoncerne vil kunne ”boostes” som andre Facebook reklamer, så de kommer ud til et større og måske mere relevant publikum.

Via Facebook kan arbejdsgivere kigge de indsendte ansøgninger igennem, og de kan kontakte kandidaterne direkte via Facebook Messenger.

På den anden side vil Facebook brugere, der kunne være interesserede i de opslåede job, nemt kunne finde stillings annoncerne via deres egen personlige, på firmaernes Facebook profiler eller via et nyt ”Job” bogmærke.

Som nævnt indfører Facebook i første omgang kun til brugere i USA og Canada, hvilket vil ske i de kommende dage og uger. Om – og hvornår – Danmark kommer med, er ikke oplyst endnu….

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

ZTE afslører fremtidens mobil