100 mio. ser YouTube på tv

Facebook advarer om gammelt indhold

Nyheder har altid været hurtige. Selv dengang, de blev formidler med jungletrommer eller via mund-til-mund metoden. I dag foregår det bare endnu stærkere, når vi har internet, tv, radio og mobiltelefoner.

Verdens største sociale medie mener, at nyheds-strømmen nogle gange har så meget fart på, at mange forbrugere slet ikke når at følge med. Millioner af Facebook brugere har samtidig svært ved at overskue, om de nyheder, de læser, er nye eller gamle. For hvem gider at se ”old news”?

Facebook vil derfor introducere advarsler på skærmen, der popper op, hvis man f.eks. forsøger at læse en over tre måneder gammel historie.

Indholdet kan såmænd være godt nok, men det var bedst for uger tilbage. I mellemtiden kan der bare være sket så mange ting i sagen, at de gamle nyheder virker forkert.

I princippet ønsker Facebook bare at være sikker på, at brugere er klar over, at den nyhed, de læser, deler eller sender videre via det sociale medie, stadig er relevant. Brugerne skal jo nødig blive beskyldt for at være ude af trit med virkeligheden eller spreder forældede nyheder.

Det er ikke, fordi Facebook vil forhindre sine medlemmer i at dele en meddelelse af ældre dato – den kan jo have historisk betydning.

Undersøgelser på Facebook har imidlertid vist, at det tidsmæssige aspekt er blevet stadig vigtigere for brugerne, når de afgør, hvilke historier de gider læse, dele og stole på.

(Indledningsfoto til artiklen: Facebook)

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

100 mio. ser YouTube på tv