Apple sidder på smart-urene
Smarte ure er ikke blevet den enorme succes, som de fleste havde spået blot for nogle år siden.
De første generationer af smartwatches var nok for svære at betjene og så for tekniske ud til, at det store publikum hoppede på.
I mellemtiden ligner de fleste nye smartwatches klassiske armbåndsure i udseende, men alligevel mangler det helt store kommercielle gennembrud. Især, når man kigger på, hvor mange smartphones der bliver solgt.
Anyway. Det nuværende smart-ur marked domineres af en lille håndfuld fabrikanter – med Apple svævende laaangt over alle de andre.
Nye tal for fjerde kvartal af sidste år viser, at Apple solgte over 65 pct. af alle smart-ure i verden – og sad på 80 pct. af omsætningen.
Ifølge analyse firmaet Canalys blev der i oktober, november og december solgt ni millioner smarte ure på verdens plan. De seks millioner var Apple Watch.
Kigger man på hele 2016, var Apple knap så dominerende. Apple solgte 11,6 millioner Watch , hvilket svarer til en markedsandel på næsten 50 pct – målt i antal enheder.
Efter Apple kom Fitbit på andenpladsen med 17 pct. Samsung opnåede 15 pct, mens alle andre deltes om 19 pct….
Ingen kommentarer endnu