WhatsApp til små firmaer

Stole eller ikke stole på vores medier

De senere dages diskussion om, hvorvidt de store danske medier ignorerer, hvad Socialdemokratiet forsøger at fortælle dem, fik mig til at grave denne interessante nye infografik fra USA frem.

Hvis I har fulgt de danske aviser, radio og tv på det seneste, vil I vide, at socialdemokraternes gruppe-ordfører Henrik Sass fremover kun vil tale med pressen fire gange om året – og det vil ske via sociale medier eller over tv-interviews, som partiet har betalt for og selv kan bestemme indholdet af.

Såkaldte ”advertorials” er ikke noget nyt, men det er blot sjældent, at vi i Danmark ser dem anvendt i direkte kommunikation mellem pressen og politikere, der føler sig forsmået eller ignoreret.

Henrik Sass påstår f.eks, at danske medier ikke længere er fair. De vil hellere selv skrive, hvad de mener – uden at lytte til politikernes synspunkter. Det skaber ifølge den danske toppolitiker en presse, der er mere politisk farve end i mange år.

Hvis Sass har ret, vil Danmark følge den udvikling, som amerikanerne har oplevet i de senere år – og som er blevet kraftigt forstærket i Donald Trumps regerings-periode.

Ifølge en nylig analyse fra Gallup føler 45 pct af amerikanerne således, at der i dag er en stærk politisk partiskhed og ensidighed i pressens nyhedsdækning. Det er 14 pct. flere end for 10 år siden og 20 pct. højere end i 1989!

Tankevækkende synes jeg….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

WhatsApp til små firmaer