Snapchat ikke en kommerciel succes
Da Snap for godt tre måneder siden gik på børsen med en rekord-agtig succes, kunne internet-eksperter og marketingfolk ikke finde grænser for mulighederne i meddelelses-app’en Snapchat.
Siden er der blevet ganske tavst omkring Snap og Snapchat.
Snapchat er fortsat meget populær hos især teenagere, men de forventede reklamer og marketing kampagner er stort set udeblevet.
En ny rapport fra Social Media Examiner afslører, at kun 7 pct. har markedsførerne har brugt Snapchat i årets første kvartal. En verden til forskel til Facebook, som blev anvendt af 94 pct. i januar, februar og marts.
Hvad der må forurolige investorer i Snap mere er, at selv Twitter, Instagram og Pinterest er meget mere populære hos reklame- og PR-bureauer end Snapchat.
Socia Media Examiner giver flere mulige forklaringer på markedsførings-branchens tilbageholdende attitude til Snap, som den ellers havde travlt med at rose til skyerne før børsnoteringen.
En af grundene er Facebooks åbenlyse forsøg på at kvæle Snap. Spørgsmålet er, om Snap kan overleve den krig fra en langt stærkere modstander på længere sigt.
Facebooks forskellige platforme som Messenger, Instagram og Whatsapp kopierer f.eks. lystigt ideer og funktioner fra Snapchat. Facebooks meddelelses-apps har samtidig langt flere brugere og vokser hurtigere end Snapchat.
Social Media Examiner har interviewet 5.700 branchefolk til sin analyse af Snapchat. 67 pct. af dem arbejder med B-to-C og 33 pct. med B-to-B markedsføring….
Ingen kommentarer endnu