De nye iPhones i guld, rav eller mink

Mercedes mest populær på internet

Bare fordi man sidder foran en computer skærm det meste af dagen eller har næsen begravet i sin smartphone i timevis, kan man da godt have andre interesser. Biler f.eks.

Det mest populære bilmærke blandt verdens internet brugere synes at være Mercedes-Benz – tæt fulgt af Volvo, BMW, Honda og Toyota.

I hvert svarer 63 pct. af de nuværende ejere af en Mercer, at de gerne vil anbefale bilmærket videre til andre. Hos Volvo er det 61 pct.

Det viser en ny rundspørge, som Global Web Index har foretaget blandt 24.462 web-brugere i 35 lande. Alle var i alderen 18 til 64 år og ejede en personbil.

Global Web Index spurgte sine respondenter om, hvorvidt de ville skrive positivt om deres udvalgte bilmærker i anmeldelser på nettet, i sociale medier, eller de ville anbefale bilerne til deres venner, kolleger og familier.

Undersøgelsen afslører også, at bruger-til-bruger anbefalinger er en enorm vigtig kommunikations-kanal i autobranchen.

Fire af ti, der er på udkig efter en ny bil, at andre brugeres bedømmelser er vigtige. Både i online søgninger og den endelige beslutning om at købe en bestemt bilmodel. Disse anbefalende folk kaldes også for ”brand advocates” i marketing sprog….

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

De nye iPhones i guld, rav eller mink