Gå dog hjem til familien

LEGO har det bedste ry

Selvfølgelig er der forskel på mænd og kvinder. Lad være med at påstå noget andet i ligeberettigelsens ånd. Bare se på hinanden rent fysisk.

Forskellene kan man også se i, hvad kvinder og mænd køber – og hvilke varemærker de bedst kan lide. Mange af mærkerne er de samme, men de kommer i forskellig rækkefølge på hitlisten – viser BrandIndex analysen fra YouGov.

Kvindernes Top-10 er f.eks. præget af fødevare branchen, men slet ikke mode og tøj – som mange måske ville tro. Den seneste hitliste byder således på favorit mærker som Lurpak, Änglamark, Anthon Berg, Kærgården og Rynkeby.

Ligesom for et år siden har danske kvinder det bedste indtryk af LEGO. Klodserne er dog under angreb fra den norske discount kæde Rema 1000, der virkeligt vinder frem i danske forbrugeres øjne i disse år.

Den helt store højdespringer er Mobilepay, der hopper direkte ind på en meget flot tredjeplads hos kvinderne. For et år siden lå den populære betalings-app på mobilen slet ikke i nærheden af Top-10.

Ifølge YouGov er Totalkredit årets anden store højdespringer. I februar 2016 fik kreditforeningen en masse negativ omtale på grund af forhøjede bidrags-satser – og det har taget Totalkredit næsten to år at komme tilbage og efterlade et positivt indtryk hos den kvindelige del af den danske befolkning.

Hvis man ser bort fra Mobilepay, som jo har en del teknologi i sig, er der ingen tech-brands med på kvindernes Top-10.

Det nærmeste er kinesiske Huawei, der i det hele taget er på stærk fremmarch i Danmark. Både med hensyn til image og salg. I dag er Huawei f.eks. det klart tredje-største smartphone mærke på det danske marked.

En flot tredjeplads henter Huawei også blandt de varemærker, som et steget mest i anseelse hos kvinderne. Huawei har næsten fordoblet sin positive score. Formentlig fordi Huawei har været dygtig til at overbevise danskerne om, at man får rigtig god værdi for pengene ved at købe deres mobiltelefoner, tablets og laptops.

YouGovs BrandIndex er en daglig temperatur-måling på danskernes opfattelse af flere end 300 brands og varemærker. Hver dag interviewer YouGov 200 personer.

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Gå dog hjem til familien