Sig nogle chokolade-søde ord

”Indhold” er konge næste år

Der står digital kommunikation over næsten hele linien, når marketingchefer kigger på budgettet for næste år.

At få skabt godt indhold på sine websider, sociale medier, video aktiviteter osv. bliver det vigtigste element – med digital marketing og søgemaskine optimering (SEO og SEM) på andenpladsen.

Det viser en global analyse, som marketing- og kommunikations-bureauet Cognito har foretaget blandt 165 marketing ansvarlige i 100 større virksomheder i Europa, USA, Asien og Mellemøsten.

61 pct. af de adspurgte udpeger ”indhold” som dét sted, der skal investeres flere penge i det kommende år. Kun 18 pct. er nemlig tilfredse med det indhold, deres virksomheder kunne præsentere lige nu.

Den store taber, når marketing kronerne skal uddeles for 2018, er den traditionelle reklame på print, tv og radio. Den vil 40 pct. skære ned på, fortæller analysen.

Til gengæld vil mange PR-bureauer være glade for at høre, at marketingcheferne opretholde budgetterne til investor relations (71 pct) og public affairs (69 pct). De vil ikke blive berørt af den øgede digitale indsats….

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Sig nogle chokolade-søde ord