Hvor stor en succes er Snapchat?
Snapchat går på børsen i næste uge og følger dermed i hælene på sin ærkerival Facebook, der også ejer Instagram, Messenger og Whatsapp.
Jeg ved ikke nok om økonomi og finansielle strategier, så det vil jeg lade andre om at dække i deres artikler. Hvad flere erhvervsaviser og online tjenester også har gjort.
Til gengæld kan jeg levere nogle tal omkring Snapchats brugere og brugertal, som I nok ikke har set før. De både bekræfter og afkræfter mange af de rygter og fordomme, der hersker omkring den populære foto-apps udbredelse og vokseværk.
Ved udgangen af december havde Snapchat godt 300 millioner månedlige brugere (MAUs). Til sammenligning havde Facebook 1,86 milliarder og Instagram 600 millioner.
De to Facebook-ejede konkurrenter er altså langt større, og de mange påstande om, at Snapchat tager brugere i millionvis fra Facebook holder nok ikke helt.
Snapchat har 161 millioner daglige brugere (DAUs) mod Facebooks 1,2 milliarder og Instagrams 400 millioner….
- Næsten alle Snapchats brugere er mellem 18 og 34 år.
- Brugere under 25 år besøger Snapchat mindst 20 gange i døgnet.
- De unge tilbringer over 30 minutter om dagen på Snapchat
- Brugere over 25 år åbner Snapchat 12 gange om dagen.
- De tilbringer 20 minutter om dagen med Snapchat
- Snapchat er iPhone domineret. 60 pct. af brugerne har en Apple telefon.
- 25 pct. af brugerne lægger nyt indhold (fotos, video, meddelelser osv) hver eneste dag.
- 60 pct. chatter hver dag via Snapchat.
- 69 millioner af Snapchats daglige brugere kommer fra Nordamerika – 53 mio. fra Europa (eksklusive Rusland og Tyrkiet).
Ingen kommentarer endnu