Google og søgeresultaterne
For nylig fortalte Facebook, at man ville stramme op i de ting, som brugerne bliver præsenteret for i deres nyhedsstrøm på skærmen. Fremover vil opdateringer og indlæg fra venner og familie blive prioriteret højere end reklamer.
Hos Google har man åbenbart haft samme tanker, for nu skal søge-resultater blive mere relevante for brugerne end før. Således vil Google i fremtiden kun placere to top-resultater fra hver webside på brugerens skærm.
Ændringen sker i forbindelse med en ny opdatering af den populære Google Search, der skal give en større bredde og alsidighed i de viste søgeresultater. Desuden skal opdateringen give brugerne flere muligheder for at bestemme, hvad han eller hun vil se via nye filtre og valg-muligheder.
De første brugere, der har oplevet den nye søge-algoritme, rapporterer i de sociale medier, at begrænsningen med de to top-resultater fra samme web-side ikke altid holder i praksis. Google kan fortsat vise flere, hvis systemet finder, at de er meget relevante i forhold til den ønskede søgning.
Den nye feature er domæne-baseret. Det betyder, at den vil behandle undersider som del af en enkelt webside. Alligevel vil Google kun vise to top-resultater. Søgemaskinen vil udelukkende opfatte dem som separate sider, hvis de indeholder mange relevante svar på søgningerne….
Ingen kommentarer endnu