Kun brugerne vil Snapchat

Fremtidens skobutik på en iPad

Alle ved, at det er svært at finde et par sko. Det er derfor, at især kvinder kan bruge timer på at sidde i en skobutik. Ikke kun fordi de ikke kan lide farve, mønster eller snit på de sko, der prøver. Også lige så tit fordi de ikke finder et par, der sidder perfekt på foden og er behagelige at gå i.

Et nyt japansk 3D skanner system kan måske hjælpe – og samtidig afkorte prøvetiden i skobutikken. Til glæde for både kunden og butikkens personale, der gerne vil have plads til flere nye kunder end den samme besværlige i flere timer.

Det nye Flicfit system består af to fysiske dele. Det ene er en Shoe Digitizer, som butikken bruger til at foretage 3D skanninger af det indre i alle de sko, den har på lager. Besværligt, men i sidste ende en lettelse. Den anden er en Foot Digitizer, som kunder i butikken lader deres fødder 3D skanne i. Den øvelse tager kun 10 sekunder.

Skokøberen stiller sig på denne overdimensionerede “badevægt”, der skanner ens fødder helt præcist i 3D.

Det rigtigt smarte ligger i en iPad app med kunstig intelligens, som skosælgeren lader sammenligne og parre alle de par sko, som kunden kan passe perfekt. Alt sammen foregår på få sekunder, og kunden kan så på skærmen se alle sko til netop hende eller ham.

Flicfit er uden tvivl tidsbesparende for skobutikkens personale, fordi de ikke behøver at slæbe det ene par sko frem efter det andet, når de ved, at det ikke passer til kundens fod alligevel. Omvendt er der jo også en god chance for mersalg, når kunden får præsenteret flere par sko på skærmen, der garanteret passer i størrelse og form. Farve og design er så en helt anden ting.

Det relativt nystiftede Flicfit ser sin største fremtid hos skobutikker, der både sælger i fysiske butikker og online. Så kan kunderne gå ned i den lokale forretning og få udmålt deres fødder, få lagt skabelonen i butikkens databaser og fremover bestille nye sko ud fra de data, butikken har på en i forvejen.

Det nye system er i øjeblikket i brug i Japans Shinjuku og Hankyu Umeda stormagasiner, mens Flicfit forbereder en global lancering af teknologien inden længe….

Skosælgeren kan straks se, hvilke modeller i butikken der vil passe perfekt til denne specielle kunde. Man vil også kunne købe sko online, hvis webbutikken har ens 3D data fra Flickfit.

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kun brugerne vil Snapchat