Et cykelhjul som en fodbold

Se de mest sete mærker i de sociale medier

Fremkomsten i de seneste 10 år af sociale medier har givet virksomheder og reklamebureauer helt nye måder at kommunikere med deres kunder og konsumenter på.

I dag kan man nå direkte ud til millioner af selv-udnævnte følgere på f.eks. Instagram, hvor billeder, videoer og små fortællinger giver en utrolig stærk mulighed for ”brand building”.

Godt indhold er dog kun én side af sagen. Selfie kulturen og den nye elite af bloggere – ”influencers” – giver mærkevarer tonsvis af eksponering – som de ofte slet ikke skal betale for.

Næppe helt overraskende er McDonald’s det mærke i verden, der får flest fotos vist på Instagram og Twitter hver måned. Selfies og snapshots af fastfood er noget af det allermest delte i sociale medier. Smartphones længe leve.

Analyse firmaet Brandwatch har tjekket, hvor ofte firma-logoerne på en række velkendte mærkevarer optræder i de to sociale medier. Facebook er ikke medtaget i undersøgelsen, men sandsynligvis vil en foto hitliste fra ”fjæset” se nogenlunde identisk ud.

McDonald’s logo vises næsten 900.000 gange om måneden på Twitter og Instagram. De to sportsmærker Nike og Adidas følger lige efter.

Lidt mere overraskende er nok, at Apple lander helt nede på en 7. plads – efter Coca-Cola, Google og flyselskabet Emirates. Folk plejer ellers at tage massevis af billeder af deres nye iPhone, iPods, iPad eller MacBook. Af deres iPhone som regel i et spejl med sig selv….

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Et cykelhjul som en fodbold