Annoncører elsker sociale medier
Selvom platforme som Facebook og Twitter er kommet under beskydning i det seneste år, påvirker det åbenbart ikke lysten til at reklamere i de sociale medier.
Ifølge den seneste nye Internet Advertising Revenue Report fra USA er omsætning i social media marketing vokset med hele 38 pct. i det seneste år. Udviklingen i Vesteuropa og Danmark ser nok ikke meget anderledes ud.
I første halvår af 2018 købte amerikanske annoncører for 13,1 milliard USD reklamer i sociale medier. Det svarer til xx,x mia. danske kroner. I dag udgør sociale medier for 26 pct. af al online reklame. I 2012 var det kun otte procent.
Den nye rapport forudser, at digitale reklamer er godt på vej til at passere landemærket 100 milliarder USD for første gang i år – og alene i USA. De heftigste reklame kampagner kommer typisk før og under de store ferieuger plus julen og Black Friday – altså lige nu.
Analytikerne konstaterer også, at Facebooks og Twitters problemer med falske reklamer, ulovlig politisk propaganda og lækage af brugernes private informationer ikke har påvirket annoncørernes lyst til at bruge penge i nævneværdig grad….
Ingen kommentarer endnu